lördag 16 november 2013

Ömhet inför det ofullkomliga


Ett svar på ett inlägg på Facebook och fingrarna flipprar så det blir ett par märkliga ord. Man förstår vad det står, det är inte det, men jag är ju dock skrivarkursledare. Folk förväntar sig ju att...Något har hänt för jag låter känslan svepa över efter ett par minuter.

Layout till en fotobok. Jag lägger in bilder och det blir efter många timmar och värk i axlarna som jag vill ha det. När jag skickat iväg beställningen  upptäcker jag att en halv sida gapar tom. Prästen som nyss stod där har på något mysko sätt förflyttats till en annan sida och ingår nu i ett annat sammanhang. Kyrkligt det också men det är en annan präst som ska vara där. En djup suck och sedan sveper känslan över.  Det är inte hela världen.

I min almanacka står det deadline  fredag  6 december. Med rätt stora bokstäver. Jag har ingen aning om vad denna deadline gäller. Hjärtat åker upp i halsgropen men sedan åker det tillbaka till sitt rätta ställe igen. Förvånansvärt fort måste jag nog tillägga.

Idag skiner solen. Jag tar på mig mina lite noppiga strumpbyxor för alla onoppiga är i tvätten.  Och då ska jag ändock på finkalas. Jag känner en plötslig ömhet för det som inte blir perfekt, för allt som går så bra ändå. Och att det gäller också för mig.
                                                                                                                     
                                                                                                                         /Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar