söndag 16 november 2014

Should I stay or should I go?




För en vecka sedan gick jag en skogspromenad tillsammans med två andra söndagslediga. I början av skogsslingan stod ett par utslitna kängor på en stubbe. Vi stannade till och någon av oss frågade  om detta var en installation. Sedan gick vi vidare. Idag är det återigen söndag och  om kängorna finns  kvar på samma plats vet jag inte. Men hos mig har de hur som helst stannat kvar.

De där kängorna rör något i mig. De vill kommunicera och jag är beredd att lyssna. Jag koncentrerar mig  men det är bara min välbekanta tinnitus som svarar. Kanske måste jag lyssna på ett annat vis? Jag har ingen aning. Skorna har ristat ett oförklarligt spår och jag är beredd att se vart de för mig. Jag undrar om jag ska vara barfota och känna varje kvist under  mina ömtåliga trampdynor. Sedan undrar jag  om det är tvärtom - att jag ska sätta på mig ett par bekväma kängor och gå med stadiga och målmedvetna steg. Sol som silar ner genom träden.  Rak i ryggen som en fura. 

Eller kanske jag inte ska gå alls? Kanske ska jag sonika sätta mig på en stubbe.
 Lyssna till mina egna hjärtslag.


                                                                                                   /Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar